Äitini lauloi laulua sanoilla:loppui lasten koulu, alkoi tulla joulu äiti antoi luvan.. Mistähän laulusta on kyse ja mistä voisi löytää sanat?

Kysytty

Äitini lauloi laulua sanoilla:loppui lasten koulu, alkoi tulla joulu äiti antoi luvan.. Mistähän laulusta on kyse ja mistä voisi löytää sanat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on P.J. Hannikaisen säveltämä ja A. Pärnäsen sanoittama Lassin Tupa, joka alkaa sanoilla: "Loppui Lassin koulu, alkoi tulla joulu, äiti antoi luvan tehdä pienen tuvan". Laulu löytyy äänitteenä CD-levyltä: Ransu Karvakuono: Lapsuuden laulut. Nuottina se löytyy teoksesta Hannikanen: Me lapset laulavaiset.