Aikanaan Runoraadissa esiteltiin runo, joka muistaakseni sisältää seuraavan katkelman: ”Laika-koiran luut puutarhaan putoaa.” Kenen kirjoittama ja mistä…

Kysytty

Aikanaan Runoraadissa esiteltiin runo, joka muistaakseni sisältää seuraavan katkelman:
”Laika-koiran luut puutarhaan putoaa.”
Kenen kirjoittama ja mistä löytyy?

Olli Heikkonen on kirjoittanut Laika-koirasta, mutta hänkään ei tunnistanut luiden putoamisrunoa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ylen arkisto selvitti asian Runoraadin toimittajalta Minna Joenniemeltä: Kyseessä on Jukka Itkoselta tilattu kaksiosainen jouluruno Joulutähti, hyasintti, kaksi joulun kukkaa. Se löytyy tästä joululähetyksestä

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/12/20/runoraadin-joulurunot-etsivat-…