Äidinkielen tunnin tuoksinassa tulin maininneeksi 4-luokkalaisille, että on olemassa kirja, joka koostuu yhdestä ainoasta virkkeestä, tosin hieman pidemmästä…

Kysytty

Äidinkielen tunnin tuoksinassa tulin maininneeksi 4-luokkalaisille, että on olemassa kirja, joka koostuu yhdestä ainoasta virkkeestä, tosin hieman pidemmästä sellaisesta. Tietysti luokan lukutoukka halusi tietää kirjailijan ja kirjan nimen. Vaan onkohan muistikuvani oikea? Voisiko James Joycen olla jokin vastaava pläjäys?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tsekkiläinen Bohumil Hrabal on kirjoittanut yhdestä virkkeestä koostuvan teoksen, joka on suomennettu nimellä "Tanssitunteja aikuisille ja edistyneille". Teos on hyvin saatavilla kirjastoista.