Hei
90-vuotias äitini tykkää kovasti lukea dekkareita. Hänellä käy sekä kirjaston kotipalvelu että me lapset lisäksi koetamme keksiä hyviä dekkareita mekin. Äiti on lukenut melkein kaikkea mahdollista, ja tiedän, ettei hän tykkää (tai sitten on jo lukenut ja kyllästynyt) mm. Sue Graftonista, Agatha Christiestä, Donna Leonista, Margaret Atwoodista,,,, jne, jne.
Olen onnistunut "haarukoimaan" nämä kaksi psykologisia dekkareita kirjoittavaa naista hänen lempikirjailijoikseen: Karin Fossum ja Joy Fielding.
Nyt vain melkein kaikki on heiltä luettu. Onko teillä vinkkiä heidän tyylillään kirjoittavasta dekkaristista? Saa olla mieskin, ja kotimainen, kunhan tyyli vain pysyy psykologisena. Tuossa yo. listassa kun ei sattumoisin ole kuin naisia, kun en muista kaikkia kirjailijoita, joita äiti on lukenut.

Tässä joitakin psykologisen jännityskirjallisuuden edustajia :

Karin Alvtegen
Mary Higgins Clark
Ann Cleeves
Thomas H. Cook
Kjell Eriksson
Inger Frimansson
Elizabeth George
Doris Gercke
Patricia Highsmith
Jane Stanton Hitchcock
Anna Jansson