90-luvulla televisiosta tuli jokin ohjelma, jonka lopputekstien aikana musiikkina oli Griegin Aamutunnelma, ja lopputekstien taustana kirkkaanvihreitä…

Kysytty

Hei,

90-luvulla televisiosta tuli jokin ohjelma, jonka lopputekstien aikana musiikkina oli Griegin Aamutunnelma, ja lopputekstien taustana kirkkaanvihreitä koivunlehtiä. Minua vaivaa kovasti, mikä tuo ohjelma oli, ja voisiko sitä katsoa jostakin? Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanhoja tv-ohjelmia löytyy esim. Ylen Elävästä arkistosta: TV-ohjelmat | Elävä arkisto | yle.fi tai Kansallisen audiovisuaalisen instituutin Ritva-tietokannasta: Etusivu : RITVA-tietokanta (kavi.fi)

Mieleen ei heti tule, mikä ohjelma on kyseessä. Kollega ehdotti vuodelta 1992 peräisin olevaa sarjaa "Päin perhettä". Sarjassa käsitellään humoristisesti ajankohtaisia yhteiskunnallisia kysymyksiä kuten lamaa, työttömyyttä, asuntopulaa, uusperheitä ja avioeroja.

Artikkeli Ylen Elävästä arkistosta: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/12/21/pain-perhetta

Kavista kollega löysi kaksi elokuvaa, jossa on tuo musiikki,

Punainen kohina (Red Static, Suomi, 2019) tuo kappale soi tietojen mukaan leffan alussa.

Elokuvassa Nuoria ihmisiä (Suomi, 1943) puolestaan kappale soi lopussa.