90-luvulla luin kirjan pioneeri perheestä, jossa vanhemmat joutuivat lähtemään kaupunkiin ja lapsi/lapset jäivät keskenään taloon. Toinen lapsista tapasi…

Kysytty

90-luvulla luin kirjan pioneeri perheestä, jossa vanhemmat joutuivat lähtemään kaupunkiin ja lapsi/lapset jäivät keskenään taloon. Toinen lapsista tapasi intiaani lapsen joka kertoi mm. että pihkaa voi pureskella ja se on raikkaan makuista. Haluaisin pitkästä aikaa lukea ko. kirjan uusiksi kun on kerta noin kovasti jäänyt mieleen. Mutta kirjan tai kirjailijan nimeä en saa millään mieleen. Jotenkin hatara mielikuva on että siinä olisi majava tai maja kirjannimessä.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Tämä on todennäköisesti Elizabeth George Spearen nuortenromaani Tunnuskuvana majava (The sign of the beaver). Suomeksi julkaistu 1987. Englanninkieleisitä sivuilta löytyi juonikuvaus, joka täsmää muistikuviisi.