9-ja 11-vuotiaat poikani ovat innostuneet Susikoira Roi -kirjoista. Nyt heistä nuorempaa huolestuttaa, mitä kirjasarjaa voisi alkaa lukemaan kun Susikoira Roit…

Kysytty

Hei,
9-ja 11-vuotiaat poikani ovat innostuneet Susikoira Roi -kirjoista. Nyt heistä nuorempaa huolestuttaa, mitä kirjasarjaa voisi alkaa lukemaan kun Susikoira Roit on luettu. Toiveena on, että kirjassa tulew olla koira ja sopivasti jännitystä. Kiitos jos voitte vinkata uusia kirjoja!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Luettavaa varmasti löytyy jatkossakin, sillä koira on mukana monessakin lasten- ja nuortenkirjasarjassa. Klassikoista Enid Blytonin Viisikoissa seikkailee lapsietsivien rinnalla koira samoin kuin perinteistä salapoliisi-seikkailuromaania edustavassa uudehkossa Jorn Lier Horstin Clue-sarjassakin. Erin Hunterin fantasiasarjassa Selviytyjät päähenkilöinä ovat koirat. Anne Seppälän Topi-koirasta kertovassa Koirakaverit-sarjassa asiasanana on myös asiasanana seikkailu. Jorma Kurvinen on Susikoira Roin lisäksi kirjoittanut joitakin yksittäisiä koirakirjoja. Lisäksi koirakirjasarjoja ovat Merja Jalon Jesse ja Helena Meripaasin Tassu-trio.