80- luvun alussa luin paksun kirjan, jonka nimi muistaakseni oli Sam. Se kertoi teinipojasta, joka odotti sydänsiirrettä. Tuolloin kirja teki syvän vaikutuksen…

Kysytty

80- luvun alussa luin paksun kirjan, jonka nimi muistaakseni oli Sam. Se kertoi teinipojasta, joka odotti sydänsiirrettä. Tuolloin kirja teki syvän vaikutuksen. Itsekin erilaisuuden kanssa kipuillessa sain monia voimauttavia ajatuksia kirjasta. Koskaan jälkeenpäin en kirjaan ole törmännyt. Olisi hauska löytää se ja lukea uudestaan. Saisiko teiltä tunnistusapua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Victoria Poolen Torstain lapsi (WSOY, 1981), "Äidin kertoma dramaattinen tositarina vaikeaa sydänsairautta potevan 17-vuotiaan Samin ihmeenkaltaisesta pelastumisesta."

2 ääntä

Kommentit

Minäkin luin Samin alkuversion, enkä ole sen jälkeen löytänyt sitä. Kiinnostavaa, nyt voin mennä tutkimaan, onko tuo vinkattu se sama teos.