70- luvulla oli lastenkirja, jossa oli kuvia ja kertomuksia. Se oli aika paksu. Siinä oli ainakin jotain Tarzanista. Muistan elävästi piirretyn kuvan, jossa…

Kysytty

70- luvulla oli lastenkirja, jossa oli kuvia ja kertomuksia. Se oli aika paksu. Siinä oli ainakin jotain Tarzanista. Muistan elävästi piirretyn kuvan, jossa oli haaksirikkoutunut laiva. Ja Bambin tarina oli myös. Olisiko ollut joku Disneyn kirja?Kovasti tärkeä kirja oli minulle ja siskolle. Kirjastosta lainattiin. Mikähän se voisi olla? Sen tiedän, että ei ole Disneyn Suuri satukirja, koska se meillä oli kotona.

Vastaus

Vastattu

Voisiko kaipaamasi kirja olla Walt Disneyn ihmeellinen maailma "Läheltä ja kaukaa"?

Kirjassa ei löydy Tarzania, mutta tarina "Sveitsiläinen Robinsonin perhe" sisältää haaksirikkoutuneen laivan ja puuhun rakennetun talon. Kirjan seuraava kertomus on

"Bambi.

TEOS    Läheltä ja kaukaa / valokuvat ja piirrokset valmistanut Walt Disneyn studio
Julkaisutiedot    Helsinki : Sanoma Osakeyhtiö, cop. 1969
ULKOASU    256 sivua : kuvitettu

Kirjan ulkoasun näet internetistä, kirjaa voit kysyä kotikirjastostasi ja sen kaukopalvelusta.