60-luvulla Suomessa vieraili mahdollisesti tanskalainen laulajatar. Hän lauloi ravintoloissa, mutta teki ainakin yhden levytyksen. Laulussa lauletaan "tässä…

Kysytty

60-luvulla Suomessa vieraili mahdollisesti tanskalainen laulajatar. Hän lauloi ravintoloissa, mutta teki ainakin yhden levytyksen. Laulussa lauletaan "tässä maassa vain ystävä on. Täällä rakkaus kuihtumaton. Tämä maa kaunis on kotimaa." Jotenkin muistelisin, että hänen taiteilijanimensä olisi ollut Kitty tai jotain siihen suuntaan. Saisiko selville laulajan nimen, levytysvuoden (ehkä 1961-62) sekä kappaleen nimen.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kappale oli Jo Moutetin sävellys "Tämä maa" ja sen esitti tanskalainen Gitte (Gitte Henning). Oli single vuodelta 1961, jonka B-puolena Stormy weather.

Levytyksen tiedot Fono-musiikkitietokannassa:

http://www.fono.fi/Dokumentti.aspx?tekija=moutet+jo&ID=6364e17d-8464-44…

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kiitos nopeasta vastauksesta kysymykseeni. Sain täsmällisen tiedon nauhoitusluettelooni. Hän esiintyi syksyllä täällä Riihimäellä. Tuli aamulla hotellista hakemaan autosta jotain. Oli ensimmäiset yö pakkaset ja auton oven lukko oli jäässä. Satuin paikalle ja saimme yhdessä oven auki. Radiossa soitettiin usein tuota kappaletta.