60-luvulla pelasin lautapeliä jonka nimi oli joko Eas Virginia tai West Virginia. Peli jossa pelattin nopilla ja eräänlaisen 5v. Kalenterin avulla Pohjois…

Kysytty

60-luvulla pelasin lautapeliä jonka nimi oli joko East Virginia tai West Virginia. Peli jossa pelattin nopilla ja eräänlaisen 5v. kalenterin avulla Pohjois-Amerikan alueella metsästäen, kalastaen, maata viljellen jne. joskus 1800-luvulla. Pelin aikana pyrittiin kerämään varallisuutta ja voittaja oli parhaiten onnistunut. Mahtaako tuosta pelustä löytyä mitään tietoa? Oli varsin mukava ja monipuolinen peli.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Selvittelin asiaa lautapeliharrastajilta ja Länkkäriseurasta. Kukaan ei juuri tuon nimistä peliä muistanut, mutta samantyyppinen peli on Pioneer city. Tässä blogissa on hyvä kuvaus pelistä: (http://kurjenkaivonkentta.blogspot.com/2014/03/pelipaiva.html).

Näiden lisäksi mainittiin nimen perusteella The Virginian sekä Mustan majavan aarre. Näistä löytyy netistä tietoa aika niukasti. Tuohon aikaan paljon lautapelejä julkaisseella Kuvataide-firmalta ilmestyi katalogeja, jossa esiteltiin pelejä. Näitä löytyy ainakin Kansalliskirjastosta. Niitä selailemalla voi oika peli löytyä. Lisäksi Pinterestissä löytyy runaasti kuvia vanhoista yhdysvaltalaisista lautepeleistä, jos niistä löytyisi alkuperäinen versio pelistä. Tosin peli voi olla myös kotimaista tai ruotsalaista tuotantoa. Tässä linkki noihin lautapelikuviin: (https://fi.pinterest.com/gameonemails/western/?fbclid=IwAR0VGsEzQQTwjIL…)

Valitettavasti tämän tarkempaa tietoa en onnistunut löytämään.