40mt ydinkärjen jossa vähintään 50% fissiota maaosumasta aiheutuva radioaktiivinen alkusäteily alue. rauhanturvaajan kosovossa, ja aika ei sitten kulu millään,…

Kysytty

40mt ydinkärjen jossa vähintään 50% fissiota maaosumasta aiheutuva radioaktiivinen alkusäteily alue.
rauhanturvaajan kosovossa, ja aika ei sitten kulu millään, rupesin kerään harraste pohjalta tietoa
maailmanlopun aseista... ja piirteleen kartalle ympyräisä, meinasin vaan, jotta monta niitä tarvitaan,
koko pallon pirstomiseen...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kannattaa tutustua Euroopan yhteisöjen komission kehittämään COSYMA-mallinnusohjelmaan, jonka avulla voi selvittää radioaktiivisten aineiden aihettamia tuhoja. Ohjelman käyttäjä voi määritellä sijaintipaikan, lähtöarvot (kunkin yksittäisen vapautuvan nuklidin määrät), päästön suunnan, sääolosuhteet, pelastustoimet jne. (Lähde: Alkeelliset ydinaseet ja ydinterrorismin uhka. Helsinki, Rauhankirjat, 2000.) Tietoa löytyy esimerkiksi National Radiological Protection Boardin sivuila: http://www.hpa.org.uk/radiation/default.htm