2€ portugal 2002 kolikko. Onko arvokas?

Kysytty

2€ portugal 2002 kolikko. Onko arvokas?

Vastaus

Vastattu

Tietoa eurokolikoiden keräilystä ja niiden arvon määrityksestä löytyy Suomen numismaattisen yhdistyksen sivuilta: https://tietopankki.snynumis.fi/eurot/eurokolikot/eurokolikoiden-kerail…

Suomen Pankki ei tee keräilyrahojen hinta-arvioita. Keräilyrahojen arvoa koskevissa kysymyksissä kannattaa kääntyä rahankeräilijöiden tai rahaliikkeiden puoleen. Suomen numismaattinen yhdistys ja rahaliike Holmasto arvioivat maksusta rahojen keräilyarvoa. Verkkohuutokauppojen tarjouksista voi myös saada jotain osviittaa (esim. huuto.net, osastosta keräily).

0 ääntä

Kommentit

Kahden euron kolikoista arvokkaita ovat juhlarahat, joissa on kansallisella puolella jokin erityisaihe. Sellaisia julkaistaan esimerkiksi Suomessa pari kertaa vuodessa, ja tuorein on maaliskuulta 2024, "Vaalit". Muiden maiden normaalien eurokolikoiden arvo voi nousta jos esimerkiksi rahassa kuvattu hallitsija on vaihtunut.