Martti Lutherin sanat/runon, joka sisältää elämän nautintoja ja ohjeita. Miten ne sanat menivät?

Kysytty

25.8.2023 tv1:ltä tuli elokuva: Ryysyrannan Jooseppi. Jooseppi ja näyttelijä Leif Wager
Istuvat saunassa, juovat ja juttelevat. Sitten Ja sitten he taas juovat.
Miten ne sanat menivät?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Martti Luherin sanat koskien elämän nautintoja Roland af Hällströmin elokuvassa Ryysyrannan Jooseppi löytyvät Areenasta kohdasta 45.37 alkaen.

"Ken lemmi ei viiniä, naista ja laulua,

hän koskaan ei käydä saa elämän koulua.

Hän sokkona kulkee ja narriksi jää

ja tyhjääkin tyhjempi narrin on pää."

Martti Luther

https://areena.yle.fi/1-951993