1970-luvun Neuvostoliiton taidemaalarit, kuvallisia teoksia seka kuvataiteilijoiden nimilista

Kysytty

1970-luvun Neuvostoliiton taidemaalarit, kuvallisia teoksia seka kuvataiteilijoiden nimilista

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Omista kokoelmistamme ei löydy kattavaa katsausta 1970-luvun neuvostolittolaisista taiteilijoista, eikä myöskää nimilistaa heistä. Meiltä löytyy kuitenkin kirja nimeltä "Contemporary Russian Art", jonka on kirjoittanut Matthew Cullerne Bown. Kirjassa on suppea lista taiteilijoista, joskin lähinnä 1980-luvun taiteilijoista.
Helsingin yliopiston kirjaston kokoelmista löytyy samalta tekijältä teos nimeltä "A dictionary of twentieth century Russian and Soviet painters". Internetin osoitteesta http://artrussia.com/site/izomarintro.html löytyy tarkempi kuvaus kyseisestä kirjasta.