1960-luvun loppupuolella radiossa oli ohjelma jonka nimi oli suurinpiirtein Ajatuksia ikivihreästä kappaleesta (tai iskelmästä) tai jotakin sinne päin. Kuka…

Kysytty

1960-luvun loppupuolella radiossa oli ohjelma jonka nimi oli suurinpiirtein Ajatuksia ikivihreästä kappaleesta (tai iskelmästä) tai jotakin sinne päin. Kuka oli ohjelman toimittaja?

Vastaus

Vastattu

Ikivihreästä iskelmästä ikituoreita ajatuksia Yleisradiossa ajatteli Arvo Aallas. Ohjelmaa esitettiin vuonna 1966, alkuun lauantai-iltapäivisin, myöhemmin lähetysajaksi vaihtui tiistai-ilta. Kukin ohjelma oli nimetty kulloinkin käsitellyn iskelmän mukaan, "Ikivihreästä iskelmästä ikituoreita ajatuksia" oli eräänlainen kokoava alaotsikko – tähän tapaan: "15.30 Kielon jäähyväiset. Ikivihreästä iskelmästä ikituoreita ajatuksia. Ajatellut Arvo Aallas. – 20.05 Ramona. Ikivihreästä iskelmästä ikituoreita ajatuksia. Ajatellut Arvo Aallas."