10 v lapseni leikkii mielellään merenneitoa uimarannalla. Millaisia kirjoja ja elokuvia olisi merenneidoista?

Kysytty

10 v lapseni leikkii mielellään merenneitoa uimarannalla. Millaisia kirjoja ja elokuvia olisi merenneidoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pieni merenneito-kirjoja:

Andesen: Pieni merenneito ja muita satuja  kuv. Svend Otto S. 1997
Monta muutakin kuvitusta Andersenin surumieliseen  satuun

Hauschild : Pieni merenneito  2011 ( Kauneimmat Disney-sadut-sarja)
Marzham, Liz: Rohkea sydän 2017. (Disneyn Prinsessat)
Ball, Jacqueline Uhmakas Ariel   2009
Monessa Disney-kirjassa on mukana myös Pieni Merenneito, esim. kirjassa  Tähtien tuikkeessa

Kelly McKain: Merenneito Mirella-.sarja:  Vikkelä virtahepo -sarjassa
Mirella ja eksynyt pikku valas  2009
Mirella ja kadonnut aarre  2009
Mirella ja kummituslaiva 2008
Mitrella ja merirosvot 2008

Stutze, Annett: Pieni merenneito Mimi 2018 (tulossa)

Ja he elivät onnellisina... uusia loppuja vanhoille saduille 2010

Marjut Hjelt ja Crister Nuutinen: Veden valtiaat -kirjassa on   muutaman sivun luku Vedenneitoja, - miehiä ja hirviöitä .2012)

Disney-DVDt

Musker, John(ohj.+ käsikirj.)  Pieni merenneito: diamond edition (julkaistu ainakin  2007, 2013)
Holmes, Peggy (ohj.) Pieni merenneito: Arielin tarina   2008