1) Mistä runosta on: On läsnä valon maa ja siipi ikuisuuden otsaasi koskettaa. 2) Missä naisrunoilijan runossa puhutaan jääportista?

Kysytty

1) Mistä runosta on: On läsnä valon maa ja siipi ikuisuuden otsaasi koskettaa.
2) Missä naisrunoilijan runossa puhutaan jääportista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Ensimmäinen säepari on Anna-Mari Kaskisen runosta, jonka löysin netistä,osoitteesta http://www.pelastakaalapset.fi/tue-tyotamme/verkkokauppa/postikortit/ Runo on siis postikortissa ja sen nimi näyttää olevan Tunnetko salaisuuden?

En tiedä kenenkään naisrunoilijan kirjoittaneen jääporteista, mutta mieleeni tuli Edith Södergran ja Internetistä löytyikin hänen portti-aiheinen runonsa osoitteesta: http://fi.wikisource.org/wiki/Kaikkiin_nelj%C3%A4%C3%A4n_tuuleen
Myöskin Aale Tynni on kirjoittanut runon Porteilla, se löytyy kokoelmasta Lehtimaja ja myös kirjasta Tämän runon haluaisin kuulla 3.

Laitan kysymyksenne vielä kirjastoje väliselle tieto-listalle ja odotan, josko joku toinen tietäisi paremmin.