Mummon jälkeenjääneistä papereista löytyi "Kekkosen ajan" (1960-luvun jälkipuolen) rippikoululaisen saama r-leirin kutsukirje liitteineen. Kirjeessä lueteltiin mukaan otettavat kirjat ja tarvikkeet ja annettiin ennakkotehtävät: opettele erikseen luetellut kohdat Katekismuksesta ulkoa ja rukoile r-koululle siunausta. Konfirmaatioasustakin oli ohjeet, alboja ei siihen aikaan ollut tällaiseen tarkoitukseen. Jos osallistumisen joutuisi perumaan, osoite oli ev.lut. paikallisseurakunnan kirkkoherra. Tulijoille ei annettu minkäänlaista osallistumiskehotusta mihinkään tilaisuuksiin, siten ei "rippikoulukorttia" tai vastaavaa. Kinkerit mainittiin, mutta vain mahdollisuutena tenttiä katekismusläksy etukäteen. Mummolla oli tallessa rippikoulutodistuskin, paikallisseurakunnan papin (yksi r-koulun opettajista) allekirjoittama.
On hivenen hämmästyttävää, että kukaan vastausaikaan työelämässä ollut kirjaston työntekijä ei ollut kuullutkaan edellisten vuosikymmenen "kortittomista" rippikoululaisista. Eikä seurakuntalehden toimittaja, jonka huomautuksesta ihmettely alkoi.
Mummon jälkeenjääneistä papereista löytyi "Kekkosen ajan" (1960-luvun jälkipuolen) rippikoululaisen saama r-leirin kutsukirje liitteineen. Kirjeessä lueteltiin mukaan otettavat kirjat ja tarvikkeet ja annettiin ennakkotehtävät: opettele erikseen luetellut kohdat Katekismuksesta ulkoa ja rukoile r-koululle siunausta. Konfirmaatioasustakin oli ohjeet, alboja ei siihen aikaan ollut tällaiseen tarkoitukseen. Jos osallistumisen joutuisi perumaan, osoite oli ev.lut. paikallisseurakunnan kirkkoherra. Tulijoille ei annettu minkäänlaista osallistumiskehotusta mihinkään tilaisuuksiin, siten ei "rippikoulukorttia" tai vastaavaa. Kinkerit mainittiin, mutta vain mahdollisuutena tenttiä katekismusläksy etukäteen. Mummolla oli tallessa rippikoulutodistuskin, paikallisseurakunnan papin (yksi r-koulun opettajista) allekirjoittama.
On hivenen hämmästyttävää, että kukaan vastausaikaan työelämässä ollut kirjaston työntekijä ei ollut kuullutkaan edellisten vuosikymmenen "kortittomista" rippikoululaisista. Eikä seurakuntalehden toimittaja, jonka huomautuksesta ihmettely alkoi.