Kommentoi vastausta

Suomen Sosialidemokraatti -lehdessä 23.7.1952 on juttu ensisijaisesti olympiateiden vaikutuksesta Helsingin linja-autoreitteihin. Siinä kerrotaan mm.:

"Kauan odotettu Huopalahden (Haagan) ja Munkkiniemen välinen yhdystie on vihdoinkin valmistunut – se avattiin liikenteelle juuri olympiakisojen alkaessa. Tätä uutta ja käytännöllistä liikennereittiä käyttävät nyt kaikki Turun maantietä Helsinkiin päin saapuvat linja-autot, jotka näin ollen tulevat varsinaisen kaupungin alueelle Munkkiniemen kautta. Munkkiniemestä jatkuu sisääntuloreitti edelleen uuden sillan ylitse Paciuksenkatua pitkin Linnankoskenkadulle ja sieltä Mechelininkatua ja Hietaniemenkatua pitkin Kampinkadulle, josta autot laskeutuvat linja-autoasemalle. Lähtö kaupungista tapahtuu luonnollisesti samoja katuja ja teitä pitkin.

[...]

Toinen uusi väliaikainen sisääntuloreitti on tarkoitettu Vihdin ja Nurmijärven suunnasta saapuville linja-autoille. Ne ajavat kaupunkiin pitkin Mannerheimintietä, Topeliuksenkatua, Linnankoskenkatua, Mechelininkatua jne., aivan samoin kuin Turun maantieltä saapuvat linja-autot. Niin ikään on määrätty uusi sisääntuloreitti Hyrylästä päin tuleville linja-autoille. Mäkelänkadulta ne ajavat Sturenkadulle, mutta kääntyvät sitten Viipurinkadulle ja Nordenskiöldinkadulle sekä edelleen Mechelininkadulle jne.

Nordenskiöldinkadusta on siten muodostettu Hyrylän ja Porvoon suunnilta saapuvien linja-autojen suuri valtaväylä."

Ei muotoiluja

  • Sallitut HTML-tagit: <i> <b> <s>
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.
  • Verkko- ja sähköpostiosoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.