Hei! Kytkimen luistatus on sitä, että kytkinlevy hankaa vauhtipyörää vasten. Tämä tapahtuu, jos kytkintä nostetaan hitaasti. Tätä ei kuitenkaan ole tarkoitus tehdä liikkellelähdössä tai autoa ryömittäessä. Nykyautoissa auto itse säätää polttoainemäärän liikeellelähtöön ja kuljettaja aloittaa kiihdytyksen (eli painaa kaasua) vasta, kun kytkinlevy on jo liittynyt vauhtipyörää vasten. Näin kytkintä ei luistateta ja sen kuluminen minimoituu. Kytkinpoljinta ei siis nosteta hitaasti vaan kytkin nostetaan tuntumaan (kytkinlevy ja vauhtipyörä kohtaavat), pysäytetään (levyt kytkeytyvät) ja nostetaan ylös.
Hei! Kytkimen luistatus on sitä, että kytkinlevy hankaa vauhtipyörää vasten. Tämä tapahtuu, jos kytkintä nostetaan hitaasti. Tätä ei kuitenkaan ole tarkoitus tehdä liikkellelähdössä tai autoa ryömittäessä. Nykyautoissa auto itse säätää polttoainemäärän liikeellelähtöön ja kuljettaja aloittaa kiihdytyksen (eli painaa kaasua) vasta, kun kytkinlevy on jo liittynyt vauhtipyörää vasten. Näin kytkintä ei luistateta ja sen kuluminen minimoituu. Kytkinpoljinta ei siis nosteta hitaasti vaan kytkin nostetaan tuntumaan (kytkinlevy ja vauhtipyörä kohtaavat), pysäytetään (levyt kytkeytyvät) ja nostetaan ylös.