"-- varhaisissa vastaanotinmainoksissa tähdennettiin erityisesti sitä, kuinka television avulla kodin ulkopuolinen maailma tuli kotiin tai televisio siirsi katsojan ulkopuoliseen maailmaan. Vaikka alkuvuosien jälkeen tällainen "maailma kotiin" -strategia mainoksista jäikin pois, ei tämä television television ominaisuus lakannut olemasta: edelleen se heijastelee ympäröivää maailmaa ja välittää näkymiä ajankohtaisista asioista vastaanottimiimme" Niinpä.
1950-luvulla tai vähän myöhemmin julkaistuista tv-mainoksista en tiedä: kotiseutuni leveysasteille näkyvyysalue saatiin rakennetuksi vasta seuraavan vuosikymmenen loppupuolella. Tamperelaisen vastaajan näkökulmasta 1950-luku saattaa olla relevantti ajoitus.
Mutta YTL:n muotoilema ylioppilasaineen otsikko "Televisio, ikkuna avaraan maailmaan" ei vuonna 1974 tuntunut lainkaan epäajankohtaiselta, kun kirjoitin siitä iltalukion aikuisopiskelijana. (Ällä tuli.)
"-- varhaisissa vastaanotinmainoksissa tähdennettiin erityisesti sitä, kuinka television avulla kodin ulkopuolinen maailma tuli kotiin tai televisio siirsi katsojan ulkopuoliseen maailmaan. Vaikka alkuvuosien jälkeen tällainen "maailma kotiin" -strategia mainoksista jäikin pois, ei tämä television television ominaisuus lakannut olemasta: edelleen se heijastelee ympäröivää maailmaa ja välittää näkymiä ajankohtaisista asioista vastaanottimiimme" Niinpä.
1950-luvulla tai vähän myöhemmin julkaistuista tv-mainoksista en tiedä: kotiseutuni leveysasteille näkyvyysalue saatiin rakennetuksi vasta seuraavan vuosikymmenen loppupuolella. Tamperelaisen vastaajan näkökulmasta 1950-luku saattaa olla relevantti ajoitus.
Mutta YTL:n muotoilema ylioppilasaineen otsikko "Televisio, ikkuna avaraan maailmaan" ei vuonna 1974 tuntunut lainkaan epäajankohtaiselta, kun kirjoitin siitä iltalukion aikuisopiskelijana. (Ällä tuli.)