Koulutus ja seminaarit

Ratkaisukahvit #42: Hyvin sanoitettu, selkeä kirjasto!

Seurattavissa verkossa

PiKe-alueen verkostovetoiset Ratkaisukahvit! Kokoonnumme perjantaina 27.9. klo 10.00 linjoille etäyhteyksin vaihtamaan ajatuksia kirjastoalan ajankohtaisista asioista. Tervetuloa mukaan kahvittelemaan, keskustelemaan ja oppimaan uutta yhdessä muiden kollegoiden kanssa. ☕️

Syyskuun Ratkaisukahveilla pääsemme keskustelemaan ja jakamaan ajatuksia selkeästä kielestä, selkokielisyydestä ja yhdenvertaisesta kirjastosta akepiken elokuun opiskelumateriaalien kautta. Minkälaisia ajatuksia selkokielinen viestintä, Celia-kirjaston palvelut tai erilaisia oppimisen tapoja huomioiva kirjastotyö herättää sinussa ja työyhteisössäsi? Voit kirjata askarruttavia kysymyksiäsi myös ennakkoon verkostojen kuumalinjan uudelle työskentelypohjalle ohesta.

Langoille liittyy suunnittelija Elina Kilpiö Celia-saavutettavuuskirjastosta. Keskustelua vetää Piken esteettömyys- ja saavutettavuusverkoston puheenjohtaja Maria Rissanen. Ennen osallistumista voit perehtyä seuraaviin akepiken opiskelumateriaaleihin:

Aikataulu ja ohjelma

Ratkaisukahvit #42: Hyvin sanoitettu, selkeä kirjasto!
Pe 27.9.2024
Klo 10.00–11.00
Etälähetys

Osallistu ilman ennakkoilmoittautumista osoitteessa akepike.fi

Klo 10.00–10.30 Siirtyminen CD:stä verkkoon / Elina Kilpiö, suunnittelija (Saavutettavuuskirjasto Celia)

Klo 10.30–11.00 Yhdenvertaisemmat kirjastopalvelut kaikille – koulutusten jälkeiset esa-pulinat / Maria Rissanen, kirjastonhoitaja (Tampereen kaupunginkirjasto) vetää keskustelua

Tilaisuuden järjestää Tampereen kaupunginkirjasto. Tampereen kaupunginkirjastolla on alueellinen kehittämistehtävä Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueella. Kuvat ja tunnelmat somessa, käytä tunnistetta: #akepike.

Kirjastonhoitaja Maria Rissanen
maria.rissanen(a)tampere.fi