Asiakastyöpajan tarkoituksena on asiakkaan tai käyttäjän näkemysten kuuleminen ja huomioonottaminen toiminnan suunnittelussa ja ohjauksessa päätöksenteon tueksi. Asiakastyöpajan tarkoitus on syventää asiakasymmärrystä sekä tuoda tärkeimmän sidosryhmäsi — asiakkaiden — mielipiteet osaksi päätöksentekoprosesseja. Työpajan avulla asiakkaat pääsevät vaikuttamaan ja saavat mielipiteensä esille, joka edistää myös asiakasuskollisuutta. Säännöllisesti tai silloin tällöin kokoontuva työpaja jakaa mielipiteitä ja palautetta, sekä auttaa testaamaan ja kehittämään parempia palveluita.
Ilmoittautuminen Maksimi osallistujamäärä työpajassa on 35 henkilöä.
Koulutuksessa pohditaan yhdessä, miten disinformaation tunnistamiseen, tiedon tuottamiseen tai informaatiovaikuttamiseen liittyviä asiakastapahtumia voitaisiin toteuttaa kirjastossa. Koulutuksen vetää Anu Ojaranta, pitkän linjan monipuolinen kirjastoalan ammattilainen. Anu on tutkinut esimerkiksi informaatiolukutaitoa, valeuutisia, valemediaa ja työskennellyt mm. Aluehallintovirastossa, Åbo Akademissa, Turun kaupunginkirjastossa ja Turun ammattikorkeakoulussa. Anun koulutuksissa pidetään aina jalat maassa ja tehdään töitä, asiakasta ymmärtäen, mutta silti haastaen ajattelemaan uudella tavalla.
Koulutus on alueelliseen kehittämistehtävään kuuluvaa täydennyskoulutusta ja osallistujille maksuton.
TERVETULOA!