Koulutus ja seminaarit

Kuormittavista asiakastilanteista palautuminen

Seurattavissa verkossa

Viime vuosien haastava maailmantilanne näkyy valitettavasti myös kirjastoissa asiakkaiden käyttäytymisessä. Ihmiset voivat huonommin kuin ennen, ja asiakaspalvelutilanteissakin saattaa tulla vähemmän kiitosta ja enemmän kiukuttelua. Tilanteesta eivät kärsi ainoastaan asiakkaat, vaan myös asiakasrajapinnassa työskentelevät ammattilaiset, jotka myös itse ovat joutuneet käyttämään energiaa ja resursseja muutosten hallintaan.

AKE Porvoon kolmetuntisen webinaarin myötä ymmärrät paremmin ihmismielen tyypillisimpiä reagointimalleja haastavien tilanteiden aikana ja erityisesti niiden jälkeen. Koulutuksessa käydään läpi harmittavien, rasittavien, ärsyttävien ja jopa pelottavien tilanteiden stressinhallintaa. Saat selkeät ohjeet lisäavun ja tuen hakemiseksi.

Koulutuksen teemoja

  • Nopeat toimenpiteet rasittavan tai turhauttavan asiakaskohtaamisen jälkeen
  • Henkinen huolto työpäivän päätteeksi
  • Työuupumuksen, stressin ja kriisin määritelmät
  • Mikä sitten aiheuttaa äkillisen kriisin tai trauman?
  • Vertaistuen merkitys
  • Miten työyhteisö käsittelee traumaattisia tilanteita?
  • Työpaikan ehkäisevät toimenpiteet
  • Toimintamalleja työpaikalla erilaisiin palautumistilanteisiin
  • Mistä apua?

Kouluttaja

Kouluttajana toimii Tero Ålander Mielenrauha Koulutuspalveluista. Tero on akreditoitu resilienssi- ja tunneälyvalmentaja, yrittäjä ja kokenut palveluliiketoiminnan johtaja. Teron osaamisalueeseen kuuluvat myös maltillisen konfliktinhallinnan menetelmät sekä työpaikkojen sisäisten haastavien viestintä- ja vuorovaikutustilanteiden hallinta. Terolla on myös pitkä kokemus kirjastojen kouluttamisesta.

Tuleeko tallenne?

Tallenne on saatavilla koulutuksen jälkeen 3 kuukauden ajan Uudenmaan alueen Liboppi-alustalla. Pelkän tallenteen tilaajaksi ei tarvitse ilmoittautua. Muistutus lähetetään koulutuksen jälkeen Uudenmaan kirjastojen yleisiin sähköpostiosoitteisiin. Jos et ole vielä rekisteröitynyt Liboppiin, se onnistuu helposti omalla sähköpostisoitteella osoitteessa liboppi.fi.

Kohderyhmä ja ilmoittautuminen

Koulutus on suunnattu vain Uudenmaan yleisten kirjastojen työntekijöille ja mukaan mahtuu 50 osallistujaa. Ilmoittaudu mukaan 14.1.2025 mennessä. Saat Teams-linkin ilmoittautumisajan päätyttyä.

Ilmoittaudu tästä koulutukseen Kuormittavista asiakastilanteista palautuminen

 

Sijainti
Teams
Alkaa
Päättyy
Organisaatio
Porvoon kaupunginkirjaston alueellinen kehittämistehtävä AKE Porvoo
Yhteyshenkilö
Elina Karioja
Puhelin
040 610 2218
Materiaalit tilaisuuden jälkeen

Tallenne on saatavilla koulutuksen jälkeen 3 kuukauden ajan Uudenmaan alueen Liboppi-alustalla. Pelkän tallenteen tilaajaksi ei tarvitse ilmoittautua. Muistutus lähetetään koulutuksen jälkeen Uudenmaan kirjastojen yleisiin sähköpostiosoitteisiin

Koulutuksen tai seminaarin aihe