Tässä 18.2. etänä toteutettavassa koulutuksessa käydään läpi harmittavien, rasittavien, ärsyttävien tai joskus jopa pelottavien asiakastilanteiden stressinhallintaa. Osallistuja saa selkeät ohjeet lisäavun ja ‑tuen hakemiseksi.
Kouluttajana toimii Tero Ålander Mielenrauha Koulutuspalveluista.
Koulutuksessa käsiteltäviä aiheita
- Nopeat toimenpiteet rasittavan tai turhauttavan asiakaskohtaamisen jälkeen
- Henkinen huolto työpäivän päätteeksi
- Työuupumuksen, stressin ja kriisin määritelmät
- Mikä sitten aiheuttaa äkillisen kriisin tai trauman?
- Kubler-Rossin traumakäyrä
- Vertaistuen merkitys, varsinkin kun kollegat saattavat olla vain Teamsin päässä.
- Miten työyhteisö käsittelee traumaattisia tilanteita
- Työpaikan ehkäisevät toimenpiteet
- Toimintamalleja työpaikalla erilaisiin palautumistilanteisiin
- Mistä apua?
Tuleeko tallenne?
Koulutuksesta tallennetaan luento-osuudet. Tallenne on Lahden AKE-alueen kirjastoammattilaisten katsottavissa 14 vrk koulutuksen jälkeen.
Kohderyhmä ja ilmoittautuminen
Ilmoittaudu koulutukseen Webropol-lomakkeella viimeistään 12.2.2025. Ilmoittautumislomakkeella pääset myös halutessasi kertomaan ajatuksiasi aiheesta ennakkoon kouluttajalle.
Etusijalla koulutukseen ovat Lahden AKE-alueen (Etelä-Karjala, Kanta-Häme, Kymenlaakso, Päijät-Häme) yleisten kirjastojen työntekijät. Myös muut voivat ilmoittautua.
Kooste luentomateriaalista toimitetaan osallistujille. Koulutuksesta tallennetaan luento-osuudet. Tallenne on Lahden AKE-alueen kirjastoammattilaisten katsottavissa 14 vrk koulutuksen jälkeen.