Koulutus ja seminaarit

Kirjasto ja koulu lukutaitoja edistämässä

Tervetuloa Informaatiotutkimuksen yhdistyksen ja BRIDGE-hankkeen yhteiseen Kirjasto ja koulu lukutaitoja edistämässä -seminaariin, joka järjestetään perjantaina 8.12.2023 klo 10-13 Tieteiden Talolla (Sali 505) Helsingissä. Tarjoamme seminaariin osallistuville lounaan.

Ilmoittauduthan mukaan perjantaihin 1.12.2023 mennessä.

OHJELMA:

10.00 ITY ry:n puheenjohtaja, professori Kristina Eriksson-Backa, Åbo Akademi & professori Noora Hirvonen, Oulun yliopisto: Avaussanat

10.05 Noora Hirvonen: BRIDGE-hankkeen esittely

10.20 KM, väitöskirjatutkija Siinamari Ylivuori, Oulun yliopisto: Koulu <3 kirjasto: hyvästä yhteistyöstä menestykseen

11.00 FM, kehityspäällikkö Mervi Heikkilä, Seinäjoen kaupunginkirjasto / Lasten ja nuorten lukemista ja lukutaitoa edistävien kirjastopalvelujen valtakunnallinen erityistehtävä: Opettajien toiveita ja näkemyksiä kirjastoyhteistyöstä (tallennettu puheenvuoro)

11.30 VTT, kirjastotoimen ylitarkastaja Anu Ojaranta, opetuksen ja kulttuurin toimiala, LSAVI: Informaatiolukutaitotyön trendit ja mahdollisuudet koulujen ja kirjastojen yhteistyönä

12.00 Kiitokset ja loppusanat

12.15-13.15 Lounas (salin 505 aulassa)

13.15- ITY ry:n syyskokous (salissa 207)

Tutustu BRIDGE-hankkeeseen.

Kaupunki