Koulutus ja seminaarit

KEHU-kahvit: Asiakas ja organisaatio mukaan palveluita kehittämään – esittelyssä uusi menetelmä vaikuttavuuden arviointiin

Asiakas mukaan kirjaston digituen vaikuttavuutta arvioimaan? Tervetuloa mukaan KEHU-kahveille 28.5. klo 13-14.

Kirjastot tarvitsevat uudenlaisia laadullisia menetelmiä perinteisten kyselytutkimuksien rinnalle kirjastopalvelujen arviointiin ja kehittämiseen. Päivi Gröndahl ja Heli Kolehmainen Helsingin kaupunginkirjastosta esittelevät alun perin nuorisotyöhön kehitetyn Tarinallisen arvioinnin tutkimusmenetelmän, joka on nyt tuotu kirjastokontekstiin ja josta julkaistaan kirjastoille suunnattu menetelmäopas kesäkuussa 2024. Gröndahl ja Kolehmainen ovat toteuttaneet AVI:n rahoittaman hankkeen vuosina 2023-2024 ja tutkineet Tarinallisen arvioinnin menetelmän avulla kirjaston tarjoaman digituen vaikuttavuutta.

Tarinallisen arvioinnin menetelmän keskiössä ovat kirjaston asiakkaiden kertomukset, joiden kautta organisaation työntekijät ja johto pääsevät kehittämään kirjastopalveluita.

Tervetuloa mukaan kuulemaan lisää ja inspiroitumaan!

Tuleeko tallenne?

Tilaisuus tallennetaan ja tallenne tulee nähtäväksi jonkin ajan kuluttua AKE Porvoon Youtube-kanavalle.

Kenelle?

KEHU-kahvit on suunnattu Uudenmaan yleisten kirjastojen henkilökunnalle ja aiheesta kiinnostuneille. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita.

Liity mukaan KEHU-kahveille tästä Teams-linkistä!

Lisätietoja: Jan Nyström

Kaupunki