Sisältö
- Käymme läpi asiakaspalvelun ominaispiirteitä sekä erilaisten vuorovaikutustaitojen merkitystä onnistuneeseen asiakastilanteeseen.
- Tarkastelemme sanattoman viestinnän merkitystä asiakaskohtaamisissa
- Pohdimme asiakaskohtaamisten kulkua. Kuinka asiakas kohdataan, miten tilannetta kuljetetaan?
- Nostamme esiin erilaisia viestintätyylejä sekä jämäkkyyden ja argumentoinnin merkitystä asiakaskohtaamisissa
- Käsittelemme työnohjauksellisin menetelmin omaa asennetta asiakaspalvelutyössä ja sen vaikutuksia asiakkaiden kohtaamiseen.
Kouluttajana toimii Jutta Laino-Tabell.
Tietoisku-tyyppisien teoriaosuuksien asioita konkretisoidaan ja syvennetään itsenäisillä pohdintatehtävillä, ryhmässä tehtävillä harjoituksilla ja yhteisillä keskusteluilla. Tavoitteena on herättää oivalluksia asiakkaan kohtaamisesta, saada näkemystä omasta ja yhteisön osaamisesta, tarjota eväitä oman vuorovaikutuksen ja toiminnan vahvistamisesta asiakastilanteissa sekä oivalluksia oman osaamisen kehittämiseksi.
Aikataulu ja ilmoittautuminen
Koulutuksesta järjestetään kolme samansisältöistä tilaisuutta (6.5., 7.5. ja 12.5.2021).
Ryhmään mahtuu maksimissaan 30 henkeä. Koulutus on suunnattu kaikille kirjastossa asiakaspalvelutehtävissä työskenteleville. Etusijalla ovat Lahden AKE-alueen (Etelä-Karjala, Kanta-Häme, Kymenlaakso, Päijät-Häme) yleisten kirjastojen työntekijät.
Teams-kokouskutsut lähetetään ilmoittautumisajan päätyttyä.
Teams-kokouksessa osallistujia jaetaan pienempiin ryhmiin keskustelun mahdollistamiseksi. Keskustelut toteutetaan Teamsin ryhmähuone-toiminnolla. Osallistujille suositellaan mikillisiä kuulokkeita.
Koulutusta ei tallenneta. Materiaalit jaetaan vain koulutusosallistujille.