Kirjastotyö on hyvin itseohjautuvaa, ja ajanhallinta ja itsensä johtaminen ovat usein työntekijän omalla vastuulla. Työ voi olla pirstaleista ja välillä tuntuu, että lankoja on hankala pitää käsissään.
- Miten hallita paremmin omaa työtään erilaisten apuvälineiden avulla?
- Miten vapauttaa kovalevytilaa aivoista muulle kuin tekemättömille tehtäville?
- Miten Office 365-työkalut vastaavat ajanhallinnan tarpeisiin?
AKE Porvoon järjestämässä ajanhallinnan koulutuksessa Eduhousen kouluttaja Marko Ekroth avaa esimerkkien avulla erilaisten ajanhallinnan työkalujen hyödyntämistä työssä. Omien töiden suunnittelu helpottuu, kun osaat valita oikeat työvälineet itsellesi sopivaan käyttöön. Koulutuksessa käydään läpi ajanhallinnan periaatteita ja tutustutaan käytettävissä oleviin välineisiin.
Koulutuksen sisältö
Mistä ajanhallinta on tehty?
- Asenne, tehtävät ja järjestelmä
- Mikä toimii sinulle?
- Tarkoitus, tavoitteet ja tehtävät
- Listat, kalenterit, viestit ja muistutukset
- Deletointi, delegointi ja priorisointi
- Toteuttamisen eri tyylit: flow vai pomodoro?
Mitä välineitä Office 365 tarjoaa?
- Teams
- Outlook: sähköposti, kalenteri
- OneNote
- Planner
- To Do
- MyAnalytics
- Viva Insights
- Mitä muuta?
Kenelle?
Koulutus on suunnattu ensisijaisesti Uudenmaan alueen yleisten kirjastojen työntekijöille, mutta mukaan mahtuu osallistujia myös muilta alueilta. Koulutus soveltuu kaikentasoisille Microsoft Office 365-ympäristöjen käyttäjille, jotka haluavat tutustua ajanhallinnan sovelluksiin. Osallistujalta toivotaan perustietotekniikan ymmärrystä.
Tuleeko tallenne?
Koulutuksesta ei tule tallennetta.
Ilmoittautuminen
Ilmoittaudu mukaan viimeistään 2.10. tästä linkistä. Saat teams-linkin ilmoittautumisajan päätyttyä.